top of page

איך לגדל סוקולנטים בהצלחה?






אני מגדלת צמחים 20 שנה ובסוקולנטים התאהבתי לפני כמעט 6 שנים. שמתי לב אליהם...שימו לב! לא בגינה, לא בעציץ ולא במשתלה אלה באינטרנט. סוקולנטים הם טרנד חזק ברשתות החברתיות. היופי שלהם קונה את ליבנו על גבי דפי האינסטגרם והפינטרסט. מי שנשבה בקסמם ורוצה לגדלם נחשף לעיתים לתפיסה הרווחת שהם צמחים קלים לגידול אולי אפילו צמחים שמגדלים את עצמם וזה נכון לפחות חלקית. סוקולנטים אכן קלים לתחזוקה, אך כדי להצליח בגידולם בבית או במרפסת יש להקפיד על מספר כללים שאם לא נדקדק בהם נסכן אותם בריקבון.


הנה 5 טיפים לגידול מוצלח של סוקולנטים:


אור: אור הוא אחד המרכיבים החשובים בגידול סוקולנטים. סוקולנטים זקוקים להמון אור וחלקם אף לשמש ישירה. בררו על כל סוקולנט שברשותכם מהם תנאי התאורה המומלצים עבורו ומקמו אותו בהתאם.


אדמה וניקוז: מצע הגידול של סוקולנטים צריך להיות אוורירי ולהתנקז במהירות מעודפי המים. רכשו או הרכיבו מצע גידול מותאם לסוקולנטים וכך תמנעו מריקבון שורשים. ודאו כי בעציץ יש חורי ניקוז.


השקיה: בהשקיה נכונה של סוקולנטים נדאג לרווח בין ההשקיות ולדאוג שהאדמה תתייבש לחלוטין בין השקיה להשקיה. יש להשקות את העציץ עד שהמים יתנקזו מחורי הניקוז שבתחתית העציץ.


דישון: סוקולנטים יסתדרו גם בלי דישון אך כדי להבטיח סוקולנטים שמחים ומשגשגים מומלץ לדשן. המינון המומלץ לדישון סוקולנטים הוא מחצית הכמות מהמינון המומלץ לצמחי בית. מומלץ לדשן כשמזג האוויר נעים ונוח.


רבייה: מעל סוקולנטים תמיד מרחפת סכנת ריקבון ולכן מומלץ ליצור לעצמכם שתילים חדשים מהסוקולטים הקיימים על ידי ייחורים. כמו כן תמיד כיף לתת שתילים חדשים מתנה לחברים. את הייחור מבצעים על ידי חיתוך הגבעול, ייבוש החתך בגבעול למשך 5-3 ימים ורק אז שתילתו בעציץ אדמה מנוקז. מומלץ לשמור על הייחור באדמה לחה ולהניחו בצל עד שישריש.


רוצים ללמוד עוד על סוקולנטים ולהעמיק את הידע שלכם עליהם? אני מזמינה אתכם להשתתף בסדנת הדגל שלי איך לגדל סוקולטים בהצלחה. בסדנה נבין איפה אנחנו "טועים" ומה התנאים שסוקולנטים זקוקים להם כדי לשגשג. נלמד: לשתול נכון, להשקות נכון, למקם נכון, לדשן נכון, לזהות בעיות בגידול, לתקנם ולהתמודד עם מזיקים ועונות גידול ועוד... לפרטים והרשמה : לחצו כאן



180 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page