top of page

איך צמחים משפיעים עלינו?

עודכן: 25 במרץ 2022






השבוע אמרה לי חברה שבתוך אתגרי היומיום כל פעם שהיא מסתכלת על הפילאה ( צמח בית) שלה מתעוררת בה שמחה. אז היא רק יכולה לתאר לעצמה איך ההשפעה הזו תגדל אם יהיו לה יותר צמחים בבית.


לא יכולתי שלא להסכים איתה. לאחרונה אני לומדת המון על ההשפעה של הטבע ושל צמחייה על רווחת בני אנוש. האם ידעתם למשל שמשרדים עם תאורה טבעית, רהיטים מחומרים טבעיים וצמחייה שופעת מגבירים את היצירתיות, התפוקה, מצב הרוח של העובדים בה ומפחיתים היעדרויות מהעבודה?


או למשל שנוף טבעי הנשקף מהחלון מסייע להחלמה מהירה יותר ועם פחות משכחי כאבים מניתוח או מחלה?

ידעתם ששהייה בסביבה טבעית מפחיתה מתח, חרדה ומגבירה את יכולת הריכוז שלנו?


או שבמגע כף רגל יחפה עם האדמה מתרחשת סוג של הארקה. הגוף שלנו מתרוקן ממתחים ונטען באלקטרונים שמנטרלים רדיקלים חופשים הידועים בהשפעתם השלילית על הבריאות.


אנחנו מחווטים להגיב אל הטבע באופן כזה שמגביר את הבריאות הנפשית והפיזית שלנו. ההשפעה החיובית של הטבע עלינו כל כך ברורה מאליה ועם זאת המגע איתו כל כך דל. רובנו גרים בסביבה עירונית, החיים הפכו להיות תלויים בטכנולוגיה שמשאירה אותנו זמן רב מול מסך והמגע שלנו עם הטבע מצומצם.

לצאת לטיול, לפרוש מהסביבה העירונית לטבע זה חשוב ומועיל אבל בעניי לא מספיק. השאיפה שלי שהטבע יהיה חלק אינטגלי מהיומיום ומעיצוב הסביבה. שהחיץ שמייצרת הסביבה הבנויה בין האדם לטבע יצטמצם. שהמגע עם אדמה, צמחים ובעלי חיים ילך ויגדל ויהיה חלק אינטגרלי מהחיים.


אחת הדרכים לצמצם את החיץ ולהגדיל את המגע עם הטבע היא לגדל צמחים ובעניי כמה שיותר יותר טוב.

יש לה זה סיידאפקט נוסף : ככל שאנחנו יותר מחוברים לסביבה טבעית אנחנו גם יותר איכפתיים ודואגים לכדור הארץ ולחיים בו. אבל זה כבר פרומו לפוסט אחר :)

139 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page