top of page

3 טיפים חשובים להצלחה עם צמחים

עודכן: 25 במרץ 2022




מאז שאני מגדלת צמחים תמיד שואלים אותי איך מצליח לי איתם? איך הם שורדים לאורך זמן? ואיך הם תמיד נראים טוב? איך אני יודעת מה כל הצמח צריך? ואיך אני מצליחה להשתלט ולגדל כל כך הרבה צמחים?


אז לפני שאפרט בקצרה את האני מאמין שלי בגידול צמחים אני רוצה להניח על השולחן ולהגיד שלפעמים גם אני נכשלת בגידול צמחים. ואני יודעת שגם למגדלים הכי טובים שמעניקים לצמחים את הטיפול האולטימטיבי דועכים או מתים לפעמים צמחים. זה קורה כי אנחנו לא תמיד שולטים או מבינים את הנסיבות ולכן אני תמיד מתייחסת לעצמי כתלמידה, כמי שהולכת בדרך וכל כישלון שאני נוחלת אני ממנפת ללמידה, לתובנה חדשה ולהעמקה.


הנה 3 טיפים בסיסיים להצלחה עם צמחים:


ידע הוא כוח

ידע בסיסי לגידול צמחים הוא חשוב: כמו מה שם הצמח שלי? מהם התנאים שהוא זקוק להם על מנת שיתפתח ישגשג ויפרח כמו לדוגמא: תנאי תאורה מומלצים, טמפרטורה, השקיה, לחות, מצע גידול, רגישות מיוחדת ועוד. 


לגדל צמחים זו התמסרות למערכת יחסים

מעבר לכל ידע שיעזור לנו לגדל צמחים בהצלחה ולאורך זמן צריך לפתח איתם מערכת יחסים של ממש. 

אני מתייחסת לצמחים שלי דומה לאיך שאני מתייחסת לילדים שלי. הם חלק מהחיים שלי, אני אוהבת אותם מאד, הם חשובים לי, אני מטפחת אותם, אני מתפעלת מהם ומתרגשת מההתפתחות שלהם -מכל ניצן שנבט, ענף שגדל, עלה שנפתח, פרח שפרח ופרי שהבשיל.


תקשורת והקשבה 

ירימו גבה עכשיו כל הציניקנים- תקשורת? עם צמחים? ובכן מניסיוני כן ולא אפריז אם אומר כי כל האנשים בעלי האצבעות הירוקות יודו שהם מנהלים סוג של תקשורת עם הצמחים שלהם . זו לא ממש שיחה אלא יותר תשומת לב, כוונה שנשלחת מהלב אל הצמח והקשבה.  כשצמח מבסוט רואים עליו. הוא קורן את הירוק-ירוק זוהר שלו, הוא זקוף ומלא ברק וחיים. וכשלא, כשמשהו לא כשורה אני ממליצה פשוט לעצור להתבונן בצמח ולהקשיב. הקשבה לצמח דורשת נוכחות, להיות לרגע אחד לגמרי עם הצמח, לנקות את הראש ולהמתין בסבלנות לתובנה. התובנות שמגיעות בד"כ מבוססות על האינטואציה ועל הניסיון שלנו עם צמחים והן מגיעות כידיעה או תמונה.


הכוונה שלנו והתקשורת שלנו עם צמחים היא מאד משמעותית וחשובה. שימו לב לסרטון הבא: בית הספר בארה"ב עשה ניסוי עם שני צמחים. לאחד דיברו יפה והעבירו מסרים אוהבים והשני קיבל מסרים שליליים. נחשו מי נראה ומרגיש טוב יותר :)



128 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page